Verzenden
Na ontvangst van de betaling zullen we jouw bestelling met zorg klaarzetten en verzenden.
Onder verzendkosten verstaan wij alle kosten die worden gemaakt om je bestelling netjes bij je afgeleverd te krijgen. Denk hierbij aan: inpakken, verpakkingsmateriaal, portokosten, administratiekosten etc. Het is dus niet zo dat je betaalde verzendkosten alleen maar bestaan uit de portokosten.
Herberex.nl gebruikt binnen Nederland standaard de diensten van PostNL voor een brievenbuszending en DPD voor een pakketje om uw bestelling op te sturen. Voor België gebruiken wij standaard DPD.
NEDERLAND |
Ordergrootte | Verzendkosten | Levertijd |
Bestellingen onder €100,- | €6,50 / €7,50 | 1-2 werkdagen |
Servicepunt levering | €6,00 | 1-2 werkdagen |
Bestellingen vanaf €100,- | GRATIS! | 1-2 werkdagen |
BELGIE |
Ordergrootte | Verzendkosten | Levertijd |
Bestellingen onder €100,- | €9,00 / €11,50 | 4-5 werkdagen |
Servicepunt levering | €7,50 | 4-5 werkdagen |
Bestellingen vanaf €100,- | GRATIS! | 4-5 werkdagen |
Verzekeren
Verzekerd verzenden geeft jou als onze gewaardeerde klant zekerheid. Raakt een pakket beschadigd of kwijt, dan vergoedt de verzekeraar de inkoopwaarde + de verzendkosten als de claim wordt goedgekeurd. Wij van Herberex.nl zullen jou, zodra de claim wordt goedgekeurd, een nieuw pakket toesturen mits de producten nog op voorraad zijn en anders zal het volledige aankoopbedrag teruggestort worden.
Een beschadigde zending claimen
Wanneer schade is veroorzaakt bij het uitleveren van een pakket, dient de schade binnen 14 dagen na ontvangst van de zending te worden gemeld. Als de schade na de veertiende dag wordt gemeld, wordt de claim afgewezen door de verzekeraar.
Een beschadigde zending kan alleen geclaimd worden als deze bij ons terug is ontvangen. Als de beschadigde zending door u wordt gehouden, zal de claim worden afgewezen. Voor aanvullende inspectie kan de verzekeringsmaatschappij het beschadigde item opvragen.
Een verloren zending claimen
Bij een verloren zending dienen wij 10 dagen te wachten voor het indienen van een claim binnen Europa, vanaf de laatste elektronische scan door de vervoerder. Voor zendingen buiten Europa geldt een termijn van 15 dagen vanaf de laatste elektronische scan.
Voor zendingen die niet gescand zijn door de vervoerder, dienen wij maximaal 15 dagen te wachten voor het indienen van een claim voor zendingen binnen Europa. Voor zendingen buiten Europa staan hiervoor 20 dagen, om de vervoerder voldoende tijd te geven om de zending alsnog te leveren.
Retourneren
We vragen je ten alle tijden contact met ons op te nemen alvorens over te gaan tot retourneren.
Bestellingen kunnen kosteloos binnen 4 werkdagen na de betaling geannuleerd worden, mits de bestellingen nog niet verstuurd zijn. In het geval dat je de producten wil retourneren, vragen we jou om de producten goed verpakt in de originele verpakking weer terug te sturen naar het adres welke wij tijdens ons contact in de email zullen vermelden. Retourneren is niet mogelijk voor producten die opengemaakt dan wel beschadigd zijn. Let op dat de verzendkosten voor terugsturen van de producten voor jouw rekening zijn.
Wanneer je de retour vanuit Nederland verstuurt en deze niet door de brievenbus past, kun je het pakket afgeven op een agentschap van PostNL of DHL en kan desgewenst voorzien worden van een tracking code. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten. Vraag daarom op het post agentschap altijd om een tracking code en bewaar deze goed. Ook vragen we jou om bij het pakket de originele pakbon of factuur mee te sturen.
Voor producten die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op jouw rekening.
Heb jij een bestelling geplaatst maar nog niet betaald en wil je de bestelling annuleren, neem dan contact met ons op en vermeld daarbij jouw bestelnummer.